Wojciech Sadurski Wojciech Sadurski
562
BLOG

Pawłowi Paliwodzie do sztambucha

Wojciech Sadurski Wojciech Sadurski Polityka Obserwuj notkę 148

Do Europy gdy wracałem
Z drugiej strony Wielkiej Wody
Taki wierszyk napisałem

W sprawie Pawła Paliwody: 

 

Był raz Salon. Zaglądała
Do Salonu Pani Rode

Strasznie to zirytowało
Pana Pawła Paliwodę

 

Postmodernę bowiem ceni

Jak diabeł święconą wodę
Także widma Oświecenia

Dręczą Pawła Paliwodę 

 

Słowem bije niby łomem-

W nosie ma zachodnie mody;

Toż Minister jest patronem

Pana Pawła Paliwody! 

 

A Doradca? - wszyscy wiemy,

Że ma w Ministerstwie chody

Grozi, że pożałujemy...

Ot, styl Pawła Paliwody. 

 

Mnie też trochę się dostało:

„Wyrządzam kulturze szkody”

-Takie zdanie wyleciało

Z mózgu Pawła Paliwody. 

 

Tak nie godzi się traktować

Ludzi, jakby byli trzodą!

Jak kulturę uszkodziłem

Panie Pawle Paliwodo? 

 

W czym kultury mi brakuje?

Wiem czym bezę jeść, czym loda

Książkę czasem też kupuję

-A Pan Paweł Paliwoda? 

 

„Zrzędzi, nudzi, gdyra, łaje”

Zaraz na policję poda...

„Hańba!” krzyczy. W gębę daje

(W słowach) Paweł Paliwoda. 

 

Nie, nie powiem by w tym blogu

Zawsze panowała zgoda

Lecz nikt nie był, dzięki Bogu

Groźny jak Pan Paliwoda. 

 

Sam też jestem nie bez winy,

Wszak wiadomo: krew nie woda,

Lecz nie robię takiej miny

Jak Pan Paweł Paliwoda... 

 

Śmieszy, tumani, przestrasza

Chyba lubi wzbudzac trwogę

Taka specyfika nasza

-Znosić Pawła Paliwodę 

 

Mam sugestię: wódka koi

-Wódeczkę niech ktoś mu poda,

To się może uspokoi

Raptus Paweł Paliwoda. 

 

- Już za długi ten poemat,

Czasu Czytelników szkoda,

Zresztą to nudnawy temat...

Zdrowia, Panie Paliwoda!

 

Moje najlepsze wpisy: 1. Rękopis znaleziony w Kabanossie: "Obraz Salonu: sercem gryzę" 2. Trochę plotkarska opowieść o pewnej Damie (taka jak z Vivy lub T 3. Pawłowi Paliwodzie do sztambucha 4. Opowieść nowojorska 5. Sen 6. Książę, Machiavelli i pistolecik 7. Szatani, Biesy i Inni Demoni Pana Premiera 8. Prolegomenon do blogologii (Wykład Jubileuszowy) 9. Wyznania Salonowca 10. Salon Poprawnych 11. Szanowny Panie Rekontra (czyli druga spowiedź solenna, szczera, 12. Rok Niechęci Do Ludzi (mowa jubileuszowa) 13. Manifest tolerała 14. Spowiedź szczera, solenna, sobotnia 15. Anty-anty-polityka 16. Czynaście 17. Prawo i lewo naturalne 18. Król Maciuś I o Unii Europejskiej 19. O kulturze dyskusji 20. Moje obsesje

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka